PODMIENKY PRENÁJMU

  1. Základné ustanovenia a rozsah pôsobnosti
      1. Tieto Podmienky prenájmu (ďalej len „Podmienky“) upravujú práva a povinnosti strán nájomnej zmluvy medzi prenajímateľom, ktorým je movvy, s. r. o., so sídlom Veternicová 3246/1, 841 05 Bratislava, Slovenská republika, IČO 56 003 960, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel Sro, Vložka č. 84000/L (ďalej len „Movvy“ alebo „prenajímateľ“) a nájomcom (ďalej len „nájomná zmluva“ alebo „zmluva“).

        Kontakt a bližšia identifikácia prenajímateľa:
        e-mail: info@movvy.sk
        telefón: +421 915 532 563
        DIČ:       1085694412

        Orgán dozoru vykonávajúci dohľad:
        Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
        Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
        Odbor výkonu dozoru
        ba@soi.sk
        tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
        fax č. 02/58 27 21 70
        www.soi.sk

     

    1. Nájomcom sa v rozumie
      1. spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení nájomnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, alebo
      2. podnikateľ, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nespĺňa definíciu spotrebiteľa;
        (ďalej len „nájomca“)
        (prenajímateľ a nájomca ďalej aj samostatne „zmluvná strana“ alebo spoločne „zmluvné strany“).
    1. Predmet zmluvy
      Predmetom nájomnej zmluvy je prenájom strešných boxov, prenájom nosičov na bicykle alebo prenájom iných hnuteľných vecí, vrátane súvisiacich doplnkov, ako napríklad adaptéry, gurtňe alebo tabuľky označujúce nadrozmerný náklad podľa dohody zmluvných strán (ďalej len „príslušenstvo“) dojednaný prostriedkami diaľkovej komunikácie, najmä prostredníctvom webového sídla prenajímateľa https://movvy.sk (ďalej len „webové sídlo“).

 

  1. Vznik a trvanie zmluvy
    1. Nájomná zmluva vzniká odovzdaním príslušenstva nájomcovi po jeho predchádzajúcej rezervácii.
    2. Žiadosť o rezerváciu príslušenstva uskutoční nájomca vyplnením a odoslaním rezervačného formulára určeného pre konkrétne príslušenstvo na webovom sídle. Alternatívne môže nájomca požiadať prenajímateľa o vytvorenie rezervácie telefonicky alebo emailom.
    3. Prenajímateľ rezerváciu prijme bez zbytočného odkladu, spravidla do 24 hodín od jej odoslania. Prenajímateľ si vyhradzuje právo rezerváciu z nediskriminačných dôvodov neprijať. Prenajímateľ rezerváciu odmietne najmä vtedy, ak
      • Príslušenstvo nie je vo vyžiadanom období k dispozícii
      • Príslušenstvo nie je možné inštalovať na vozidlo nájomcu
      • Nájomca neposkytol prenajímateľovi informácie nevyhnutné k vystaveniu daňového dokladu alebo k potvrdeniu rezervácie, najmä informácie týkajúce sa vozidla nájomcu
      • Nie je vzhľadom na okolnosti možné od prenajímateľa spravodlivo vyžadovať, aby rezerváciu prijal.
  1. Zrušenie rezervácie
    1. Nájomca je oprávnený rezerváciu kedykoľvek zrušiť, a to aj bez uvedenia dôvodu. Prenajímateľ je v takom prípade oprávnený žiadať od nájomcu storno poplatok až do výšky predpokladaného nájomného, a to najmä v prípade zrušenia rezervácie počas jedného týždňa pred začiatkom prenájmu.
    2. Prenajímateľ je oprávnený rezerváciu zrušiť najmä z dôvodov, z ktorých môže odmietnuť rezerváciu alebo bez uvedenia dôvodu.

     

  2. Povinnosti zmluvných strán
    1. Nájomca je povinný
      • Bezodkladne poskytnúť prenajímateľovi všetky informácie súvisiace so zmluvou, ktoré si prenajímateľ vyžiada
      • Bezodkladne informovať o všetkých zmenách, ktoré súvisia so zmluvou, a to pred aj počas prenájmu
      • Zabezpečiť, aby bolo vozidlo, na ktoré sa má príslušenstvo inštalovať, vo vyhovujúcom stave (napr. overiť funkčnosť ťažného zariadenia vrátane zástrčky)
      • Uistiť sa, že ním použité doplnky budú kompatibilné s príslušenstvom prenajatým od prenajímateľa
      • Prevziať príslušenstvo na dohodnutom mieste a v dohodnutom čase
      • Poskytnúť prenajímateľovi súčinnosť pri inštalácii príslušenstva
      • Riadne a včas uhradiť nájomné
      • Zložiť vratnú zálohu (kauciu) k rukám prenajímateľa pri prevzatí príslušenstva, ak ju prenajímateľ vyžiada
      • Hodnoverne preukázať svoju totožnosť a na požiadanie prenajímateľa preukázať sa platným občianskym preukazom alebo cestovným pasom
      • Starať sa o príslušenstvo s odbornou starostlivosťou, najmä dodržiavať pokyny prenajímateľa, návod na použitie príslušenstva a všeobecne záväzné právne predpisy
      • Chrániť príslušenstvo pred odcudzením alebo stratou
      • Chrániť príslušenstvo pred zničením alebo poškodením, a to najmä vplyvom extrémneho počasia (krúpy) a nevhodným spôsobom používania, napríklad jazdou v znížených priestoroch, preťažovaním alebo nesprávnym zaťažovaním, nevhodným alebo nedostatočným upevnením, neuzamknutím
      • Nahradiť škodu s výnimkou bežného opotrebenia, ktorá vznikne na príslušenstve, a to aj nezavinene (napr. odskočený kamienok, ľad, vandalizmus, poškodenie zverou), a to podľa článku o náhrade škody
      • Nahradiť inú škodu, ktorá vznikne prenajímateľovi alebo tretím osobám
      • Vrátiť príslušenstvo v dohodnutom čase a mieste
    2. Prenajímateľ je povinný
      • Odovzdať nájomcovi príslušenstvo v dohodnutom čase a mieste v stave spôsobilom na dohodnuté užívanie
      • Nainštalovať alebo asistovať s inštaláciou príslušenstva, ak ho o to nájomca požiada
      • Vystaviť nájomcovi daňový doklad o prijatej platbe, a to vo forme zodpovedajúcej zvolenej platobnej metóde, pričom zmluvné strany sa dohodli, že doklad (faktúra) môže byť vystavený a doručený aj elektronicky
    1. Náhrada škody
      1. Ak nájomca poškodí príslušenstvo tak, že je možné ho opravou vrátiť do pôvodného stavu, nájomca je povinný nahradiť škodu vo výške 25€ za každú hodinu práce vynaloženej na opravu príslušenstva a tiež sumy vynaloženej na obstaranie náhradných dielov a spotrebných materiálov podľa odseku nižšie
      2. Ak nájomca príslušenstvo alebo jeho časť poškodí tak, že ho nie je možné alebo ekonomicky vhodné opraviť alebo ak príslušenstvo alebo jeho časť nevráti, je povinný nahradiť škodu vo výške ceny nového príslušenstva uvedenej na stránke obchodth.sk vrátane DPH a poštovného;
      3. V prípade, že sa príslušenstvo poškodené podľa odseku vyššie nenachádza v ponuke na uvedenom webe, cena sa určí podľa porovnateľnej ponuky, teda príslušenstvo od rovnakého alebo kvalitatívne porovnateľného výrobcu s porovnateľnými parametrami
      4. Ak z dôvodu neskorého odovzdania príslušenstva alebo z dôvodu jeho poškodenia, zničenia alebo straty prenajímateľ nemôže splniť svoj záväzok voči tretej osobe (nasledujúci prenájom) bez prekonania neprimeranej prekážky, nájomca je navyše povinný nahradiť ušlý zisk vo výške predpokladaného nájomného voči tejto tretej osobe.
      5. Škodu môže prenajímateľ odpočítať z kaucie, ak bola poskytnutá a nájomcovi vráti kauciu poníženú o túto odpočítanú sumu
      6. Ak kaucia poskytnutá nebola alebo ak škoda prevýšila výšku zloženej kaucie, nájomca nahradí škodu pri vrátení príslušenstva v hotovosti alebo kartou

 

    1. Osobné údaje a ich ochrana
      Prenajímateľ prijal primerané opatrenia k spracúvaniu osobných údajov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (nariadenie GDPR). Nájomca potvrdzuje, že bol oboznámený so spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle pravidiel, ktoré sa nachádzajú na nasledujúcom odkaze: https://movvy.sk/ochrana-osobnych-udajov/

 

    1. Alternatívne riešenie sporov
      Nájomca – spotrebiteľ je oprávnený využiť alternatívny spôsob riešenia sporov, a to tak, že sa obráti na prenajímateľa so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým prenajímateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že prenajímateľ porušil jeho práva. Ak prenajímateľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má nájomca – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ARS“), a to Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk), pričom nájomca – spotrebiteľ je oprávnený vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti. Nájomca – spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje podľa § 12 Zákona o ARS. V návrhu je potrebné uviesť e-mailový kontakt predávajúceho: info@movvy.sk. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi nájomcom – spotrebiteľom a prenajímateľom vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy.

 

  1. Záverečné ustanovenia
    1. Tieto Podmienky boli vyhotovené dňa 01.07.2024 a naposledy menené a doplnené dňa 01.08.2024. Prenajímateľ je oprávnený tieto Podmienky meniť. Právny vzťah medzi zmluvnými stranami sa vždy spravuje Podmienkami platnými a účinnými v čase odoslania žiadosti o rezerváciu.
    2. Tieto Podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Ak sú tieto Podmienky vyhotovené aj v inom než slovenskom jazyku, ich slovenské znenie má vždy prednosť pred iným jazykovým vyhotovením.
    3. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä prostredníctvom e-mailových správ a telefonicky.
    4. Právne vzťahy medzi zmluvnými stranami sa spravujú zmluvou, týmito Podmienkami, ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ak je nájomca spotrebiteľom), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ak je nájomca spotrebiteľom), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ak je nájomca podnikateľom), ďalej zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
    5. V prípade rozporu medzi ustanoveniami individuálnej dohody alebo zmluvy a týchto Podmienok, uprednostnia sa ustanovenia dohody alebo zmluvy. V pochybnostiach o obsahu zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je nájomca – spotrebiteľ, alebo týchto Podmienok platí výklad, ktorý je pre nájomcu – spotrebiteľa priaznivejší
Návrat hore